Знаете ли, че един продукт носи повече удовлетворение, когато го получавате в луксозна опаковка? Това е интересен феномен, защото нито качеството на продукта, нито характеристиките му зависят от това дали е бил увит във вестникарска хартия или пък е пристигал в лъскава кутия от премиум картон. Според учените, очакванията са ключови за нашите преживявания, т.е. ако потребителите харесат дизайна на опаковката, покупката ще им донесе по-голяма наслада. Умните бизнеси превръщат това откритие в свое конкуретно предимство, като правят клиентите си щастливи още преди да докоснат закупената стока!
Качествената, оригинално измислена опаковка следва да бъде неизменна част от бранд стратегията на всяка компания. Четете надолу, за да научите:
- Какво представлява дизайнът на опаковката?
- 7 любопитни идеи за дизайн на опковки
Какво представлява дизайнът на опаковката?
Създаването на дизайн на опаковката е изкуство, което включва в себе си избор на подходящ материал за опаковане и графичен дизайн (типография, избор на цветове и изображения). Дизайнът на опаковката трябва да бъде забележителен, но и функционален (съобразен с начина на съхранение на продукта).
Процесът по дизайн на опаковката е доста различен от стандартния дизайн в 2D. Дизайнерите на опаковки използват същите програми за дизайн, но е нужно да съобразят как ще изглежда крайният продукт във физическата му форма - къде е нужно опаковката да бъде прегъната, залепена и т.н.
Продуктите най-често се опаковат в кутии, чанти, куриерски пликове, бутилки, консервени кутии, буркани, опаковъчна хартия и др.
7 любопитни идеи за дизайн на опаковки
1. Брандирана кутия в (не)стандартна форма
Картонените кутии с лого са най-често срещаната опция за продукти в твърдо агрегатно състояние. Това е един от универсалните начини логото Ви да бъде забелязано и запомнено - брандираните кутии са удобни и са сред най-лесните маркетинг решения.
За да се отличите от конкурентите, които също използват кутии за своите стоки, можете да заложите на нестандартна форма на кутиите или пък на ярки цветове на печат. Kutii.bg предлага възможност за изработка на кутии по индивидуални размери с десетки опции за брандиране и различни по видове и цвят материали (велпапе и луксозни картони). Най-новото ни предложение, изключително рядко срещано на българския пазар, са практичните и запомнящи се осмоъгълни кутии.
Търсите бюджетно решение? Брандирайте кутиите си с етикети (стикери). Просто поръчайте стикери със своето лого и послание и ги залепете върху кутиите си. Това е особено добър вариант за опаковки на пратки.
2. Персонализирани елементи (етикети, панделки)

Можете да използвате стикери и етикети за персонализация на своите продукти. Едно простичко "За (име на клиента) с грижа и усмивка" прави чудеса! Експериментирайте с етикети и послания - те правят впечатление и остават в паметта на клиентите.
Друго оригинално решение са персонализираните панделки. Представете си козметичен продукт или дреха, опаковани и завързани ефектно с панделка, на която пише "За една специална/стилна/изискана дама!". Клиентите оценяват допълнителното усилие от Ваша страна.
3. Усещане за премиум опаковка

Чудите се как да направите опаковка, създаваща усещане за лукс? Има десетки различни формули, но ще се спрем на няколко изпитани метода, или по-точно на 4 елемента от дизайна, които дискретно шептят "класа":
- черният цвят се асоциира със стил и елегантност;
- златните шрифтове създават усещане за лукс;
- необичайните форми на опаковката загатват за ценен, рядък продукт;
- екзотичните орнаменти се асоциират с мистерия.
4. Опаковки в нестандартна форма

Говорейки за нестандартни форми, първата ни асоциация е с оригами. Вижте примера на снимката - опаковката се разгръща като цвете, а в сърцевината се крие продукта.
Всякакви заигравки са позволени, стига разопаковането да е лесно! Поставете ясни стрелки откъде и как се отваря съответната опаковка, защото последното, което искате, е да объркате и изнервите клиентите си.
5. Забавни елементи в опаковката

На снимката можете да видите два примера, които вече се приемат за най-добри практики в дизайна на опаковки - хем показвате част от продукта, хем го представяте по необичаен начин и давате любопитни подсъзнателни препратки.
Какво по-предвидливо от това да поставите елегантна жена на опаковка от спагети? Вие сякаш казвате, че Вашите спагети не противоречат на перфектната фигура, а дори напротив... Изпращате послание, понякога по-силно от броя на калориите, написан на самата кутия!
6. Дизайн с мисъл за природата

Устойчивост. Тази дума се чува все по-често в предписанията на Европейската Комисия и всеки уважаващ себе си бизнес рано или късно се насочва в тази посока. Използвайте рециклирани/рециклируеми материали за своите опаковки или пък ги създавайте така, че те да могат да служат и за друго.
Отличен пример е горната кутия за обувки, която може да се използва многократно за съхранение на обувки във всеки шкаф. Грижите се за нашата планета, а същевременно брандът ви остава пред очите на потребителя за много, много време...
7. Дизайн, подчертаващ силните страни на продукта

Завършваме с този гениален пример, а именно концепция за опаковка на маратонки Nike Air Max - не са нужни думи, а само един поглед, с който предимствата и уникалността на продукта стават напълно ясни на клиента.
Първото впечатление винаги има значение - не пропускайте възможността да спечелите клиентите си още с опаковката!